perjantaina, lokakuuta 17, 2008

Elämäntavat remonttiin

Nyt tästä tytöstä tuli terveysintoilija!

Okei, ei nyt sentään. Mitään tuulimatinsaloa tai hannapartasta meikästä ei sais tekemälläkään. Tarkoitus olisi kuitenkin alkaa pikkuhiljaa hilata omia elämäntapoja sinne terveellisempään suuntaan.

JAA MIKSI?
Kas kun terveysasiat ei oo aiemmin innostaneet ollenkaan. Suunnilleen koko ikäni, ainakin ekat 20 vuotta, olen ollut sellainen läpipasko. Olen siis voinut rauhassa kiskoa kitusiini suunnilleen mitä vaan ja silti olen pysynyt alipainon rajoilla. Liikuntaakaan en ole harrastanut, kiitos peruskoulun jumppatuntien, jotka ovat tehokkaasti tappaneet kaiken kiinnostuksen urheiluun: liikunta on jotakin pakollista, jotakin nöyryyttävää, jotakin jossa olen huono, jotakin jossa kaikki nauravat mulle.

Noh, ei siitä sen enempää. Loput on vinttitohtorin heiniä.

Nyt, kun ikä on täällä kahdenkympin kypsemmällä puolella, tajuan, että pitäisi varmaan alkaa huolehtia terveydestä. Painokin on noussut sieltä alipainon rajoilta normaaleihin lukemiin. Tämä ei haittaa, päinvastoin, mutta herätti siihen tosiasiaan, että myös meikä voi lihoa. Liikaa siis. Samalla rupesin pohtimaan, että ei ehkä olekaan niin terveellistä elää sipseillä ja eineksillä. Jotain jumppaakin olisi kiva ruveta harrastamaan, kun nuo peruskoulumuistot alkavat vähitellen hälvetä ja tilalle on hiipinyt halu liikkua. Olisi kiva jaksaa vähän paremmin. Tai jopa saada vähän lihaksia!

Opiskelijaelämän viettäminen on taasen opettanut meikäläisen persoksi wiunalle, mikä puolestaan on saanut esiin meikäläisen perisuomalaiset alkkisgeenit, molemmat isoisät kun oli juoppoja. Viime kesänä tuli jatkuvasti vedettyä viinaa yli suurkulutuksen rajan. Tuollainen käy jo terveyden ja budjetin päälle. Puhumattakaan kaikesta ääliöimisestä, jota olen kännissä harrastanut.

Tarkoitus siis olisi muuttaa ruokailutapoja, vähentää wiunan lipittämistä ja löytää joku mukava liikuntalaji. Lisätäkseni motivaatiota ja seuratakseni omaa kehittymistä olen pannut pystyyn tämmöisen pikku blogin. Juttuni lienevät melko tylsiä, mutta kaikki tänne eksyneet ovat tervetulleita kommentoimaan, saarnaamaan ja/tai jelppimään.

0 kommenttia:

 
Template by suckmylolly.com